Rehabilitacja i masaż

Drenaż limfatyczny

Manualny drenaż limfatyczny jest jedną z metod leczniczych, w której poprzez zastosowanie odpowiednich technik masażysta ma wpływ na układ krążenia pacjenta. Masaż ten polega na mechanicznym przepchnięciu chłonki z naczyń obwodowych w kierunku ujść żylnych.

Kinezyterapia – Leczenie ruchem, gimnastyka lecznicza

Kinezyterapia to leczenie z wykorzystaniem różnych form ruchu. Jej głównym celem jest przywrócenie bezbolesnych ruchów kręgosłupa i kończyn, kształtowanie prawidłowych nawyków ruchowych oraz poprawa wydolności organizmu i wytrzymałości mięśni.

Masaż klasyczny

To zabieg polegający na zastosowania różnych technik i chwytów manualnych, które w sposób mechaniczny wpływają na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, torebki i wiązadła stawowe, a na drodze odruchowej na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy oraz na narządy wewnętrzne. Celem masażu klasycznego jest zadziałanie na cały organizm przez zastosowanie odpowiednich technik leczniczych.

Masaż mobilizacyjno – energetyczny kręgosłupa

Masaż kręgosłupa niweluje napięcia w okolicy kręgosłupa i zmniejsza dolegliwości bólowe. Kręgosłup jest źródłem wielu dolegliwości układu lokomotorycznego. Wzmożone napięcie mięśni go okalających może być spowodowane zarówno siedzącym trybem życia, zmianami zwyrodnieniowymi oraz na pozór niezwiązanymi z osią ciała schorzeniami. Wskazania: zespoły bólowe np. przy dyskopatii szyjnej, lędźwiowej, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny to specyficzne połączenie masażu klasycznego i energetyzującego, a niekiedy i gimnastyki poszczególnych części ciała. Celem zabiegu jest zrelaksowanie osoby masowanej, utrzymanie pełnej ruchomości stawów. Wskazania do masażu relaksacyjnego w głównej mierze obejmują tzw. choroby cywilizacyjne, czyli stany zakłócające normalną równowagę między zdrowiem psychicznym a fizycznym. Masaż relaksacyjny może być również stosowany we wszystkich przypadkach chorobowych, w których zaleca się klasyczny masaż leczniczy, a także w celach kosmetyczno – higienicznych jako zabieg profilaktyczny.

Masaż sportowy

Masaż sportowy jest formą oddziaływania na organizm sportowca, za pomocą bodźców mechanicznych w celu wywołania odczynów fizjologicznych w tkankach, narządach i układach. Celem masażu sportowego jest zapobieganie, bądź zmniejszanie do minimum objawów patologicznych, które mogą powstać w wyniku dużych przeciążeń występujących w sporcie wyczynowym.