Rehabilitacja i masaż

Drenaż limfatyczny

Manualny drenaż limfatyczny jest jedną z metod leczniczych, w której poprzez zastosowanie odpowiednich technik masażysta ma wpływ na układ krążenia pacjenta. Masaż ten polega na mechanicznym przepchnięciu chłonki z naczyń obwodowych w kierunku ujść żylnych.

Kompleksowa rehabilitacja – Indywidualny program rehabilitacji

Kompleksowa rehabilitacja obejmuje wszystkie dostępne narzędzia lecznicze, których wykorzystanie jest zalecane w terapii danej jednostki chorobowej. Fizjoterapeuta tworzy indywidualny program rehabilitacji w oparciu o kinezyterapię, fizykoterapię oraz masaż. W zależności od rozpoznania, każdorazowa terapia może składać się z masażu, ćwiczeń, oraz zabiegów fizykalnych.

Fizykoterapia – Leczenie przy użyciu specjalistycznego sprzętu

Fizjoterapeuta tworzy indywidualny program rehabilitacji w oparciu o kinezyterapię, fizykoterapię oraz masaż. Wizyty pacjenta w gabinecie nie są ograniczone czasowo, ich częstotliwość i czas trwania dostosowywane są do potrzeb procesu leczniczego. W zależności od rozpoznania, każdorazowa terapia może składać się z masażu, ćwiczeń, oraz zabiegów fizykalnych.

Kinezyterapia – Leczenie ruchem, gimnastyka lecznicza

Kinezyterapia to leczenie z wykorzystaniem różnych form ruchu. Jej głównym celem jest przywrócenie bezbolesnych ruchów kręgosłupa i kończyn, kształtowanie prawidłowych nawyków ruchowych oraz poprawa wydolności organizmu i wytrzymałości mięśni.

Masaż klasyczny

To zabieg polegający na zastosowania różnych technik i chwytów manualnych, które w sposób mechaniczny wpływają na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, torebki i wiązadła stawowe, a na drodze odruchowej na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy oraz na narządy wewnętrzne. Celem masażu klasycznego jest zadziałanie na cały organizm przez zastosowanie odpowiednich technik leczniczych.

Masaż mobilizacyjno – energetyczny kręgosłupa

Masaż kręgosłupa niweluje napięcia w okolicy kręgosłupa i zmniejsza dolegliwości bólowe. Kręgosłup jest źródłem wielu dolegliwości układu lokomotorycznego. Wzmożone napięcie mięśni go okalających może być spowodowane zarówno siedzącym trybem życia, zmianami zwyrodnieniowymi oraz na pozór niezwiązanymi z osią ciała schorzeniami. Wskazania: zespoły bólowe np. przy dyskopatii szyjnej, lędźwiowej, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny to specyficzne połączenie masażu klasycznego i energetyzującego, a niekiedy i gimnastyki poszczególnych części ciała. Celem zabiegu jest zrelaksowanie osoby masowanej, utrzymanie pełnej ruchomości stawów. Wskazania do masażu relaksacyjnego w głównej mierze obejmują tzw. choroby cywilizacyjne, czyli stany zakłócające normalną równowagę między zdrowiem psychicznym a fizycznym. Masaż relaksacyjny może być również stosowany we wszystkich przypadkach chorobowych, w których zaleca się klasyczny masaż leczniczy, a także w celach kosmetyczno – higienicznych jako zabieg profilaktyczny.

Masaż segmentarny

Masaż segmentarny polega na oddziaływaniu bodźcami mechanicznymi za pomocą odpowiednich rękoczynów na daną strefę unerwiającą ciało. Stosując odpowiednie techniki, mamy wpływ za pośrednictwem układu nerwowego oraz hormonalnego na choroby narządów. Podstawowym elementem masażu segmentarnego jest znajomość określonych stref oddziaływania.

Masaż sportowy

Masaż sportowy jest formą oddziaływania na organizm sportowca, za pomocą bodźców mechanicznych w celu wywołania odczynów fizjologicznych w tkankach, narządach i układach. Celem masażu sportowego jest zapobieganie, bądź zmniejszanie do minimum objawów patologicznych, które mogą powstać w wyniku dużych przeciążeń występujących w sporcie wyczynowym.

Odnowa biologiczna – Masaż gorącymi kamieniami

Masaż gorącymi kamieniami to połączenie działania masażu relaksacyjnego oraz wpływu energii cieplnej na organizm człowieka.

Odnowa biologiczna – Terapia antycellulitowa

Metoda masażu bańką chińską jest nieoceniona w kuracji antycellulitowej. Masaż bańką chińską nie tylko pobudza krążenie krwi i płynów ustrojowych, ale również pomaga pozbyć się zbędnych produktów przemiany materii oraz toksyn z organizmu. Masaż bańką chińską jest często nazywany masażem modelującym, do którego używa się preparatów przyspieszających rozpad tkanki tłuszczowej. Zabieg ten może być wykonywany częściowo ze szczególnym uwzględnieniem pośladków, przedniej i tylnej powierzchni ud oraz brzucha.