Gastroenterologia

Gastroenterologia to dziedzina medycyny, która zajmuje się dolegliwościami układu pokarmowego. W zakresie gastroenterologii leczone są schorzenia: przełyku, żołądka i dróg żółciowych, gruczołów trawiennych (wątroba, trzustka), jelit oraz odbytu. Do najczęściej występujących objawów chorób układu pokarmowego należą: zgaga, niestrawność, bóle brzucha, biegunki, zaparcia, krwawienia.

W Małej Klinice oferujemy diagnozowanie i leczenie:

• choroby wrzodowej,
  • choroby refluksowej,
  • zespołów jelita drażliwego,
  • zapalenia żołądka,
  • zapalenia dróg żółciowych,
  • zapalenia trzustki,
  • zapalenia jelita grubego,
  • choroby Leśniowskiego-Crohna,
  • zakażenie Helicobacter pylori
  • kamicy żółciowej,
  • nowotworów układu pokarmowego.

SZYBKA DIAGNOSTYKA  NIETOLERANCJI  ŻYWIENIOWYCH

W Małej Klinice wykonujemy także szybką diagnostykę nietolerancji pokarmowych w postaci wodorowych testów oddechowych.

Testy wykonywane są na podstawie analizy ilości wodoru w powietrzu wydychanym przez pacjenta. Badanie jest bezpieczne, nieinwazyjne i nie powoduje dyskomfortu u osoby badanej. Polega na jednostajnym wydmuchaniu powietrza przez jednorazowy ustnik. Badanie przeprowadza się na czczo (min 12 godzin od ostatniego posiłku.

Wskazania do badania

• Występowanie takich objawów ze strony przewodu pokarmowego jak: bóle brzucha, uporczywe wzdęcia, poczucie nadmiernej ilości gazów w jamie brzusznej, biegunki, dyskomfort w jamie brzusznej i inne objawy dyspeptyczne.
  • Nieprawidłowe wchłanianie i nietolerancja laktozy, fruktozy, sacharozy i innych cukrów.
  • Podejrzenie przerostu bakteryjnego jelita cienkiego (SIBO) – np. jako następstwo antybiotykoterapii czy też długotrwałego stosowania leków z grupy tzw. PPI – inhibitorów pompy protonowej (omeprazol, pantoprazol itp.).
  • Zespól jelita drażliwego.
  • Ocena czasu pasażu jelitowego.