Lek. med. Edyta Wyrembska – Reumatolog Gdańsk

Specjalsta reumatolog w Małej Klinice

Lek. med. Edyta Wyrembska

Absolwentka Akademii Medycznej w Lublinie. W 2008 roku uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie chorób wewnętrznych, a w 2013 r. ukończyła drugą specjalizację i uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie reumatologii. Od kilku lat jest pracownikiem Oddziału Reumatologicznego Szpitali Polskich w Sztumie.

Czym zajmuje się reumatologia?

Reumatologia to dziedzina medycyny zajmująca się rozpoznawaniem, leczeniem oraz zapobieganiem schorzeń reumatycznych (metabolicznych, zapalnych, zwyrodnieniowych) układu kostno-stawowego,
oraz ogólnoustrojowych stanów zapalnych tkanki łącznej (kolagenozy).

Określenie reumatyzm pochodzi od greckiego słowa rheuma oznaczającego prąd, płynięcie (w starożytności występowanie chorób kojarzono ze zjawiskiem przepływu cieczy w organizmie).
Do chorób reumatycznych zaliczane są nieurazowe choroby narządu ruchu, objawiające się dolegliwościami w jego obrębie, przede wszystkim bólem. Należą do nich też choroby, które uszkadzają serce, a nie zagrażają narządowi ruchu. A także choroby, które objawiają się jedynie częstymi dolegliwościami bólowymi, nie grożą natomiast żadnymi trwałymi ani niebezpiecznymi zmianami. Do chorób tych zalicza się: reumatoidalne, zesztywniające i odczynowe zapalenie stawów, artrozę, dnę moczanową, a także reumatyzm tkanek miękkich.

Na czym polega praca lekarza reumatologa?

Reumatolog to lekarz specjalizujący się w rozpoznawaniu i leczeniu chorób związanych z procesami autoimmunologicznymi i przewlekłymi stanami zapalnymi, które manifestują się objawami mogącymi dotyczyć wielu różnych narządów i układów. Bardzo często pierwszymi objawami są dolegliwości związane z układem ruchu. Niestety schorzenia te coraz częściej są problemem nie tylko osób starszych, ale dotykają także ludzi młodych.

Lekarz reumatolog w Gdańsku

Reumatolog w Gdańsku pracuje w podobny sposób jak lekarz tej dziedziny na całym świecie. Zajmuje się profilaktyką, diagnozowaniem i leczeniem chorób układu kostno-stawowego.

Konsultację u reumatologa warto rozważyć w przypadku wystąpienia dolegliwości bólowych w obrębie stawów, szczególnie drobnych stawów dłoni i stóp, stawów kręgosłupa oraz mięśni i ścięgien. Niepokojące są też objawy uczucia porannej sztywności mięśni i stawów, szczególnie jeżeli ustępują dopiero po kilku godzinach i nie towarzyszą przebytemu urazowi. Im szybsza reakcja na dolegliwości reumatologiczne, tym większa szansa na powstrzymanie progresji choroby i poprawę komfortu życia.

Do najczęściej występujących chorób leczonych przez reumatologa należą m.in.: reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń rumieniowaty układowy, dna moczanowa, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK), reaktywne (odczynowe) zapalenia stawów. Reumatolodzy w diagnostyce poza badaniem podmiotowym i przedmiotowym wykorzystują także badania dodatkowe (dominują badania laboratoryjne i diagnostyka obrazowa).

Poszukując dobrego lekarza reumatologa w Gdańsku warto zawierzyć kwalifikacjom i doświadczeniu. Lekarz z dużym doświadczeniem klinicznym i wieloletnią praktyką ambulatoryjną posiada z pewnością wystarczające umiejętności i szeroką wiedzę aby postawić szybka diagnozę i podjąć skuteczne leczenie schorzeń reumatycznych.