Lifting pochwy

LIFTING POCHWY – zabieg poprawiający elastyczność ścian pochwy

Wykonanie zabiegu liftingu pochwy zalecane jest w przypadku rozciągnięcia okrężnych mięśni pochwy lub uszkodzenia mięśni dna miednicy, jeśli doszło do rozluźnienia pochwy lub obniżenia krocza. Zabieg wskazany jest dla kobiet, które doświadczają problemów związanych z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, częstymi infekcjami dróg rodnych, bólem, podrażnieniem lub suchością pochwy odczuwanymi podczas zbliżeń seksualnych.

Wykonanie liftingu poprzedza konsultacja lekarza specjalisty. Po odpowiednim przygotowaniu pacjentki i zastosowaniu miejscowego znieczulenia do pochwy wprowadzana jest głowica lasera emitująca mikrowiązkę światła, które powoduje obkurczenie włókien kolagenowych pochwy, zagęszczenie tkanki, odbudowę śluzówki i w rezultacie jej wyraźne obkurczenie. W niektórych przypadkach zabieg uzupełniany jest także wprowadzeniem szwów rozpuszczalnych zwiększających efekt zwężenia pochwy. Czas trwania zabiegu uzależniony jest od stopnia rozluźnienia pochwy.

Alternatywnie stosuje się także nici liftingujące, wprowadzane pod skórę lub w tkankę mięśniową okolic krocza, które zwężają światło pochwy. Zabieg przeprowadzany jest także w znieczuleniu miejscowym.

Po zabiegu zaleca się:

• ograniczenie aktywności fizycznej przez ok. 2-3 tygodnie.
  • w przypadku wystąpienia dolegliwości bólowych stosowanie środków przeciwbólowych
  • unikanie obcisłej bielizny przez ok. 4 tygodnie
  • zastąpienie kąpieli prysznicem
  • wstrzymanie się od współżycia przez ok. 6 tygodni.

Poddanie się zabiegowi liftingującemu pochwę wpływa korzystnie na samopoczucie, pozwala na odbudowanie poczucia własnej atrakcyjności i pewności siebie, a także poprawia odczuwanie doznań seksualnych.

Przeciwwskazania do zabiegu liftingującego mięśnie pochwy:

• ciąża lub jej planowanie,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • choroby nowotworowe,
  • choroby utrudniające gojenie się tkanek.